Čiapka odolná voči signálu je jediná svojho druhu na svete. Pri jej zrode stál aj mladý Žiarčan Marek
Zakladatelia slovenskej značky Shield prišli na trh s čiapkou, ktorá je nielen štýlová, ale ukrýva v sebe aj modernú technológiu. Tá vám zabezpečí ochranu hlavy voči nebezpečným signálom vyžarovaným z každého elektrického zariadenia, mobilov, wifi vysielačov alebo zo satelitov. Jedným z troch zakladateľov značky Shield je aj Žiarčan Marek Schweigert. Spolu s kolegami Martinom a Igorom boli úspešní aj v Kickstarter kampani a na rozšírenie čiapky do celého sveta vyzbierali viac ako 18-tisíc eur.
Kampaň Kickstarter pomáha umelcom, hudobníkom, filmárom, dizajnérom a ďalším tvorcom nájsť prostriedky a podporu, aby mohli svoje nápady zrealizovať. K dnešnému dňu boli takýmto spôsobom uvedené do života desaťtisíce tvorivých projektov.
Zakladatelia značky Shield a tvorcovia revolučnej čiapky Marek, Martin a Igor sa nechali inšpirovať rodinným známym, ktorý mal problém zaspať niekoľko nocí za sebou a prisudzoval to všetkým mobilom a wifi sieťam. Hoci on si všetky zariadenia na noc vypínal, jeho susedia nie. Pôvodne tak išlo iba o nápad vymyslieť čiapku na spanie. Po hlbšej štúdii ju však trojica chalanov rozšírila aj na všeobecné použitie. Keď sa zapojili do kampane Kickstarter, mali 30 dní na to, aby získali finančné prostriedky na svoj projekt. „Kampaň sme zavŕšili úspešným koncom 7. januára ako vôbec prví Slováci v histórii na Kickstarteri. Podarilo sa nám našu kampaň nafundovať na 106 percent a vyzbierať tak 13 834 libier, čo je približne 18 580 eur," informuje Marek Schweigert a približuje fungovanie kampane: „Spustením kampane sa začal kolotoč vecí, ktoré treba riešiť a o ktorých sme pred tým ani netušili. Mysleli sme si, že sme pripravení na všetko, ale pri takom veľkom trhu a produkte sa to ani nedalo. Bol to naozaj rýchlokurz globálneho marketingu a podnikania."
Kampaňou sa zaoberali aj známe zahraničné médiá ako New York Times či Daily Male
Už v prvé tri dni sa chalanom podarilo nafundovať 20 percent z cieľovej sumy, čo nebolo až tak zlé. Hovorí sa, že kto nevyužije prvé tri dni, kedy kampaň zažíva takzvané momentum, tak vo finále zlyhá a nedotiahne kampaň do úspešného konca. „Aj decembrové štatistiky Kickstarteru išli proti nám, keďže tento mesiac je najhorší v roku, čo sa týka úspešnosti projektov, čo je spôsobené najmä sviatkami. Po troch dňoch prišiel víkend a počas neho sme zaznamenali len štyri príspevky. Vtedy sme si mysleli, že kampaň je už v koncoch. Nevzdávali sme to však a zapojili sme ďalšie marketingové kanály, spustili novú vlnu komunikácie a reklamy a už po víkende začala kampaň rásť opäť sviežim tempom," vracia sa do nedávnej minulosti Marek a prezrádza aj negatívnu skúsenosť: „Keď sme dosiahli 60 percent, začali sa prebúdzať chronickí sťažovatelia alebo v novodobom slangu trolleri, ktorí začali šíriť nenávistné statusy po celom internete, že naša čiapka je hlúposť a čudujú sa, že Kickstarter niečo také vôbec dovolil spustiť. Skúmali naše súkromie, písali o nás články, robili video blogy, tweetovali, alebo nás priamo napádali cez súkromné správy na Kickstarteri. Jednoducho sa začali báť, že tú kampaň dotiahneme do konca." Práve vtedy chalani zistili, že otvorili Pandorinu skrinku. Ich revolučná čiapka pre neprajníkov symbolizovala alobalovú čapicu, prostredníctvom ktorej vraj chcú využiť strach a dôverčivosť ľudí a obohatiť sa na nich. „Na podnet týchto ľudí nás tri dni pred štedrým dňom Kickstarter vyzval dokázať naše tvrdenia a funkčnosť čiapky s tým, že ak tak do 48 hodín neurobíme, tak nám zruší kampaň. Rýchlo sme teda museli natočiť video, kde sme čiapku rozrezali a urobili jednoduchý test s mobilom. Toto video sme okamžite nahrali do našej kampane. Kickstarter nám pustil kampaň ďalej. Bol to obojstranne výhodný obchod, pretože naša kampaň dotiahla na Kickstarter nových ľudí, ktorí tam ešte nikdy neboli a taktiež sme robili jednu z najvyšších návštevností v decembri," približuje ďalej Marek a podotýka, že práve toto všetko ich kampaň spopularizovalo natoľko, že sa ňou začali zaoberať aj renomované denníky a magazíny, ako napríklad NY Times alebo Daily Male. „Tí napísali pozitívny článok o našej čiapke s vlastným výskumom, ktorý potvrdzoval naše dohady. Vieme, že naša čiapka je kontroverzný produkt a keby sme s ňou prišli tak pred piatimi rokmi, tak nás všetci zmietnu zo stola. Podľa nás však bude o päť rokov úplne bežným trendom a ľudia sa budú viac chrániť voči elektromagnetickému smogu."
Do kampane prispievali ľudia z celého sveta
Ako rástol počet spomínaných neprajníkov, začali sa k Marekovi, Martinovi a Igorovi pridávať ľudia, ktorí ich aj obhajovali. Naďalej prekvapivo stúpal počet prispievateľov aj počas vianočných sviatkov a na nový rok. Štyri dni pred koncom kampane sa dvojici podarilo dosiahnuť cieľ. „Potom sme už len čakali, kedy toto dobrodružstvo skončí. Samozrejme, zaviazali sme sa produkt dodať. Teraz sme tak vo fáze kontaktovania ľudí, aby nám zadefinovali farby a veľkosti. Neskôr pripravíme produkciu a čiapky rozpošleme všetkým podporovateľom. Toto je najťažšia fáza celej kampane, na ktorej množstvo projektov zlyhá. Ak chceme udržať značku, ktorej prestíž sme krvopotne vybudovali za instantných 30 dní a pozná ju celý svet, musíme sa k tejto fáze postaviť zodpovedne," vysvetľuje ďalej Marek a konkretizuje krajiny, z ktorých majú najviac prispievateľov: „Zo Slovenska, Švajčiarska, Nórska, Nemecka, USA a Kanady. Taktiež sa tam objavujú ľudia z krajín ako je Malajzia, Austrália alebo Thajsko. Táto kampaň nás naučila naozaj veľa. Od flexibilnosti stratégie reklamy a jej efektívnosti, cez krízovú komunikáciu až po samotnú business intelligence, ktorá sa týka cenotvorby, vývoja či výroby, a to všetko v instantnom čase jedného mesiaca."
Na spustenie výroby čiapok potrebujú vyzbierať 20-tisíc dolárov
S revolučným nápadom, ktorý zatiaľ nemá konkurenciu, chce trojica pokračovať ďalej. K čiapke chcú pridať aj iné produkty a prehĺbiť tak odolnosť voči signálu hlbšie do komerčnej módy. „Sme prví a chceme aby to tak aj ostalo. Uvedomujeme si, že náš produkt sme riešili najmä z dizajnérskeho a marketingového hľadiska, čo sa nám dokonale podarilo. Z vedeckého hľadiska sme to riešili len okrajovo, kedy sme sa spoliehali na certifikáciu a účinnosť látky, ktorú používame." Ľuďom však toto nestačí a chcú vedieť viac, stále sa pýtajú prečo. Preto ešte počas kampane zašli za expertom, ktorý sa téme elektromagnetického smogu venuje v súkromnom a aj profesionálnom živote. Dvojici pomáhal účinnosť čiapky odmerať a vedecky odôvodniť. „Potvrdilo sa, že čiapka funguje a signály takmer spoľahlivo eliminuje. V spolupráci naďalej pokračujeme a bude tak aj pri ďalších produktoch," sľubuje Marek a prezrádza, na čom zakladatelia značky Shield v súčasnosti pracujú: „V súčasnosti hľadáme ďalší nápad na produkt, ktorý by sme spustili opäť na Kickstarteri. Teraz, keď už vieme ako na to, cítime, žeby sme to dokázali urobiť ešte lepšie. Samozrejme, vyžaduje si to aj veľké finančné investície a kopec času, ale koniec koncov sa to vráti v skvelom pocite, že sme niečo dokázali a zaujalo to celý svet." Trojica zakladateľov značky za sebou nemá žiadneho investora a projekt si financuje a pripravuje sama. Aby sa na Kickstarter vôbec dostali, museli založiť spoločnosť v Británii, čo im spôsobilo najväčšie zdržania. Na spustenie výroby a predaja čiapok potrebujú vyzbierať 20-tisíc eur, čo znamená predať okolo 700 čiapok. „Keď chce niekto vedieť, či sme na tom zarobili, tak odpoveď je nie. Vyzbieranú sumu musíme zdaniť, odrátať z nej 10 percent, ktoré idú Kickstarteru, taktiež vyplatiť podiely blogerom, ktorí naše čiapky promovali a koniec koncov musíme čiapky ešte vyrobiť, precliť, zdaniť a odoslať. Takže, keď to tak spočítame, sme na nule alebo v slabom mínuse. Stálo to však za to," dodáva na záver Žiarčan Marek Schweigert.
Značka Shield kladie dôraz na vysokokvalitný dizajn, komfort a štýl. Aby čiapka odolala signálom, používa špeciálnu striebornú látku, pôvodne vyvinutú pre armádne účely. Tá tiež zabezpečuje antibakteriálne, antimikrobiálne, antizápachové a antistatické vlastnosti čiapky. Unikátnou vlastnosťou je, že chráni hlavu pred škodlivými signálmi. Precízne a dôkladné vpracovanie striebra do čiapky ochráni pred žiarením z mobilov či wifi routerov a vo všeobecnosti redukuje negatívne efekty elektromagnetickej radiácie. Podľa dostupných štúdií je radiácia z mobilu a wifi vysielačov zodpovedná za množstvo chorôb, ako napr. nespavosť, nesústredenosť alebo degenerácie buniek, ktorá môže viesť až k tragickým zdravotným komplikáciám. Je dokázané, že vystavenie podobným žiareniam môže zvýšiť šancu tumoru v mozgu. Výhodou čiapky Shield je preto v prvom rade ochrana. Materiál čiapky je kvalitný a pohodlný. Skladá sa z čistej bavlny a čistého striebra. Cena čiapok sa začína na 25 eurách pre detskú veľkosť, na 30 eurách pre dospelú veľkosť a na 32 eurách pre šiltovku. K dispozícii sú štyri farebné kombinácie a dva typy šiltoviek.
Ďalšie články - Kultúra
Svetelný signál otvorí sezónu na hradoch Pohronskej hradnej cesty. Stane sa tak 15. marca o 18.00
Už štvrtýkrát prepojí hrady popri Hrone svetelný signál. Toto podujatie sa teší veľkej obľube návštevníkov. V minulom roku prišlo na 9 oficiálne zapojených lokalít približne 500 ľudí. Svetelný signál prepojí hrady v piatok 15. marca o 18.00 hodine...
V MsKC si môžete pozrieť zbierku známok od žiarskeho filatelistu Petra Oslanca
V týchto dňoch si môžu návštevníci Mestského kultúrneho centra v Žiari nad Hronom pozrieť výnimočnú výstavu známok, ktorú zozbieral filatelista Peter Oslanec. Na výstave nájdete známky s tematikou Štúrovci, Kriváň a prezidenti Slovenska. My sme sa s...
V roku 2024 bude kultúra v Žiari nad Hronom plná tradičných akcií, ale aj noviniek
Kultúra sa v našom meste naplno rozbehla už v januári a v podobnom duchu sa bude niesť počas celého roka. S dramaturgom Mestského kultúrneho centra v Žiari nad Hronom, Jánom Kulichom, sme sa rozprávali o tom, na čo všetko sa môžeme v rámci podujatí...
Hugo a Grétka v Žiari nad Hronom. Katarína Segetová vytvorila unikátne publikácie, ktoré deťom priblížia Slovensko hravou formou
Nedávno sa v ZUS aréne v Žiari nad Hronom konal krst knižky Hugo a Grétka v Žiari nad Hronom. Krstným otcom publikácie sa stal primátor mesta Peter Antal. O tom, kto vlastne Hugo a Grétka sú a ako to celé vzniklo sme sa rozprávali s autorkou, Katarínou...