Odbor vnútornej správy
Vedúci odboru:
Ing. Juraj Miškovič - poverený vedením
Tel: 045/ 678 71 30
E-mail: prednosta@ziar.sk
Odbor vnútornej správy tvorí:
- sekretariát prednostu mestského úradu
- právne oddelenie
- oddelenie verejného obstarávania
- oddelenie verejnej vyhlášky a overovanie podpisov
- oddelenie evidencie obyvateľstva
- matričný úrad
- kronika mesta
- informácie
Sekretariát prednostu mestského úradu
Jana Janeková - 045/678 71 30, jana.janekova@ziar.sk
Oddelenie verejného obstarávania
Mgr. Martina Klacek - 045/ 678 71 36, martina.klacek@ziar.sk
Ing. Ľubomír Polák - 045/678 71 69, lubomir.polak@ziar.sk
Oddelenie verejnej vyhlášky a overovanie podpisov
Kristína Slašťanová - 045/ 678 71 41, kristina.slastanova@ziar.sk
Oddelenie evidencie obyvateľstva
Erika Rajčanová - 045/678 71 57, erika.rajcanova@ziar.sk
Matričný úrad
Mgr. Elena Rozenbergová - 045/ 678 71 54, elena.rozenbergova@ziar.sk
Darina Šályová - 045/678 71 54, darina.salyova@ziar.sk
Informácie
Ida Kováčová - 045/ 678 71 53, informator@ziar.sk
Kronika mesta
Miroslava Kravárová - 0905 171 261
Odbor vnútornej správy zabezpečuje tieto úlohy:
Sekretariát prednostu mestského úradu
- organizuje pracovné stretnutia prednostu mestského úradu,
- zabezpečuje sekretárske práce prednostu mestského úradu, vrátane uloženia spisov do registratúrneho strediska mestského úradu,
- zabezpečuje zverejňovanie zmlúv pre mesto Žiar nad Hronom v Centrálnom registri zmlúv.
Právne oddelenie
- zastupuje mesto v konaní pred súdmi, orgánmi činnými v trestnom konaní pred štátnymi orgánmi a organizáciami,
- zabezpečuje prípravu, spracovanie a pripomienkovanie zmlúv,
- vypracováva právne stanoviská,
- vypracováva vzory rozhodnutí a ďalších právnych aktov vydávaných v rámci výkonu samosprávy a preneseného výkonu štátnej správy,
- vedie centrálnu evidenciu zmlúv, kde zmluvnou stranou je mesto Žiar nad Hronom,
- sleduje právne predpisy a oboznamuje s nimi zamestnancov mesta,
- vykonáva školenia a inštruktáže zamestnancov mesta k novoprijatým zákonom,
- spolupracuje pri majetkovoprávnom vysporiadaní nehnuteľností, rieši spory v pracovno-právnych vzťahoch zamestnancov mesta,
- spolupracuje pri tvorbe VZN mesta,
- vypracováva vnútroorganizačné predpisy,
- na základe požiadaviek odborov vymáha pohľadávky mesta,
- podáva návrhy na vydanie platobných rozkazov,
- podáva návrhy na vykonanie exekúcie,
- prihlasuje pohľadávky mesta do konkurzných a vyrovnávacích konaní,
- zabezpečuje poradenskú a konzultačnú činnosť vedeniu mesta, zamestnancom jednotlivých odborov, mestskej polícií, školám a školským zariadeniam, ktorým zriaďovateľom je mesto,
- vedie agendu obchodných spoločností – evidencia spoločenských zmlúv, zakladacích listín,
- zabezpečuje bytovú agendu – vymáhanie pohľadávok na nájomnom a na úhradách spojených s užívaním bytov.
Oddelenie verejného obstarávania
- zabezpečuje proces verejného obstarávania v zmysle zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v znení neskorších predpisov,
- spracúva dokumenty a korešpondenciu súvisiacu s realizáciou verejného obstarávania,
- posudzuje požiadavky jednotlivých odborov na verejné obstarávanie,
- spracúva obstarávateľský plán na základe požiadaviek,
- určuje postup organizačných jednotiek úradu pri verejnom obstarávaní zákaziek na dodanie tovarov, poskytnutie služieb, uskutočnenie stavebných prác,
- zabezpečuje plnenie povinností verejného obstarávateľa voči Úradu pre verejné obstarávanie podľa platnej legislatívy,
- vedie evidenciu verejného obstarávania na mestskom úrade,
- spracúva prehľad zabezpečenia verejného obstarávania na mestskom úrade,
- spolupracuje s jednotlivými odbormi pri zabezpečovaní verejného obstarávania.
Oddelenie verejnej vyhlášky a overovanie podpisov
- osvedčuje odpisy listín a podpisy na listinách, vedie knihy na osvedčovanie odpisov a podpisov,
- vykonáva dozor nad funkčnosťou výťahov v budove okresného úradu,
- vykonáva činnosti definované v IS Zásady vedenia pokladnice.
Oddelenie evidencie obyvateľstva
- eviduje údaje o obyvateľoch, ktorí majú a mali v Žiari nad Hronom trvalý alebo prechodný pobyt,
- zabezpečuje úkony potrebné pri prihlasovaní obyvateľov mesta na trvalý, prechodný pobyt a pri vybavovaní prvého občianskeho preukazu v systéme ISS, REGOP a v manuálnej evidencii vrátane vydávania potvrdení o vyššie uvedených skutočnostiach,
- vedie register obyvateľov,
- vedie stály zoznam voličov,
- vypracováva posudky a správy o obyvateľoch pre úrady vyšetrovania policajného zboru, súdy, exekútorské úrady, notárske úrady, sociálnu poisťovňu a iné inštitúcie,
- vydáva potvrdenia o stave a pobyte potrebné k uzatvoreniu manželstva, o počte obyvateľov žijúcich v spoločnej domácnosti a potvrdení o zmene pobytu,
- zaznamenáva narodenia, sobáše, úmrtia, rozvody, zmeny mien a priezvisk podľa údajov prichádzajúcich z matrík,
- vykonáva činnosti definované v IS Zásady vedenia pokladnice.
Matričný úrad
- vedie jednotný informačný systém o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli na území SR a štátnych občanov SR, ktorí sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli v cudzine a utvára podmienky na jeho bezpečnú prevádzku a ochranu údajov,
- plní oznamovaciu povinnosť o údajoch zapísaných v matrike alebo v zbierke listín voči štátnym orgánom, obciam, úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, sociálnej poisťovni a iným ustanovizniam v rozsahu uvedenom v osobitných predpisoch,
- osvedčuje listiny a podpisy na listinách.
Kronika
- vedie kroniku mesta.
Informácie
- zabezpečuje uvedenie klientov a návštev do priestorov mestského úradu,
- sprístupňuje zasadačku vo vlastníctve mesta mimo pracovné dni a hodiny.